Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Audimotorsport.se » Köp & Sälj » Säljes

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Lamell diff till alla Audi bilar både till vxllåda & bakdiff
 Post Posted: Fri Dec 23, 2011 1:28 pm 

Jag kan nu fixa bromsade lamell diffar till tex dessa Audi bilar: 80,90,100,200,V8,S2,RS2,S4,urquattro,GT,A4,RS4,A8,S8, alltså alla Audi med rak ställd motor och 016/01E vxllådan och vanlig bakdiff av gamla modellen mellan 1980-2005?

Vad jag vet så finns det idag bara bakdiff till A4/RS4/A8 att köpa (och dom är dyrare än vad jag tar..), men vi har nu även tagit fram en som passar alla gamla Audi mellan 1980-1996 och den har testkörts hårt i år på en rejält trimmad S2.

Riktpris lamell diff hamnar på 10.900-12.900kr (med eller utan kvitto)

Kan även ordna med montering i låda eller bakdiff.

-------------------------------------------------

Kan även sälja en billigare form av diffbroms som bygger på orginal diffen o gör om den från 0% broms till ca 60% bromsad, passar både vxllåda och bakdiff.
Bakdiffen kommer fortfarande gå att spärra manuellt till 100% på dom bilar som har spärr original.

Denna diff har jag test kört själv på min 90q-85 banbil under ca 2år har just nu 2st på bilen 1 i lådan & 1 i bakdiffen, blev rejäl skillnad mot org öppen diff nu kan man gasa ut ur kurvorna utan att få problem med innerhjuls spinn..

Det negativa är att den bygger på original diffen så den pallar inte hur mycke effekt som helst.. så tillhör du dom som kört sönder org diff så kommer inte denna hålla för dig utan då är det lamell diff som gäller.
Sen så låser ju inte denna diff helt utan bara ca 60% så den är ju långt från lika bra som en lamell diff men fördelen är priset.. jag räknar med ca 5000kr per diff.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Board index » Audimotorsport.se » Köp & Sälj » Säljes